Vi leder efter dig til vores hovedkontor i København til start den 1. marts 2021.
Som kontorelev hos os får du en spændende, attraktiv og alsidig uddannelse med speciale i offentlig administration. Du får lov til at prøve kræfter med opgaver inden for både it, økonomi, personale, borgerbetjening og generel administration.
Du kommer til at arbejde i forskellige afdelinger og får derfor en bred indsigt i Esbjerg Kommune som arbejdsplads og de forskellige kulturer og samarbejdsformer vi har.
For at blive kontorelev skal du have bestået eller forventer at bestå en af følgende:
- EUX merkantil
- HHX
- STX, HF, HTX inkl. 5 ugers EUS
- HG2/HGV eller HGS med kvalifikationer til kontoruddannelsen med specialer opnået før 1. august 2015.
Kontorelevstillingerne er placeres i både Esbjerg, Ribe og Bramming. Det er først hen i foråret, at fordelingen af eleverne er på plads og de enkelte elever får besked om deres arbejdssted for det kommende år.
Er du over 25 år, eller bliver du det i løbet af din uddannelse, får du såkaldt voksenelevløn, dvs. 21.515,71 kr. pr. måned samt pension.
Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres.
Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Ansøgningsfrist
22. januar 2021Ansættelsessamtaler forventes at blive afholdt i uge 5 og 6. Ved samtalerne vil der blive afholdt en skriveopgave.
Ansøgningen sendes elektronisk
Klik på "Ansøg nu' knappen nederst og vedhæft din ansøgning.
Du skal vedhæfte dokumentation for din uddannelse, som bilag til din ansøgning.
Forventer du at afslutte din uddannelse i sommeren 2021, skal det fremgå tydeligt af din ansøgning. Du skal desuden vedlægge kopi af standpunkts- og terminskarakterer.
Hvis du allerede er færdig med uddannelsen, skal du vedhæfte dit uddannelsesbevis, som dokumentation for opnåelse af de faglige niveauer.
Er du i tvivl, om din uddannelse er adgangsgivende, kan du spørge din studievejleder.
Vi glæder os til at læse din ansøgning!
Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning
Esbjerg Kommune
Torvegade 74
6700 Esbjerg
Ansøgningsfrist: 22. januar 2021
Tiltrædelse: 1. september 2021
HR & Administration, Jytte Knudsen
tlf.: 76 16 12 14
Kontoruddannelsen består af en elevtid på to år. I løbet af de to år bliver du uddannet som assistent indenfor offentlig administration. Elevtiden indeholder 15 ugers skoleophold, fordelt på tre perioder. Her vil du blive undervist i kommunikation, markedsføring, sagsbehandling, økonomi, forvaltningsret og meget mere. Du kommer til at gå i klasse med de andre elever fra din årgang og fra andre kommuner. Elevtiden afsluttes med en fagprøve. Lønnen for elever under 25 år, er for tiden det første år kr. 13.784,27 om måneden og kr. 14.507,89 om måneden det andet år. For elever over 25 år er lønnen for tiden kr. 20.699,92 pr. måned.