Drømmer du om en karriere, der tager der med på et internationalt eventyr? Vi søger trainees til Fredericia og København!
Ønsker du at blive en del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, hvor faglig og personlig udvikling er i fokus? Dygtige kolleger er parate til at sørge for, at du får et spændende og varieret elevforløb.
Om os
Søfartsstyrelsen er en del af Erhvervsministeriets koncern og arbejder for vækst i de maritime erhverv og sikkerheden til søs. Det gør vi - i et tæt samarbejde - med relevante interessenter. Samtidig deltager vi aktivt i både europæisk og internationalt samarbejde, fordi søfarten er et internationalt erhverv.
Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag med fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv. Du vil få gode kollegaer i et engageret arbejdsmiljø, som både fagligt og socialt vil bidrage til, at du får det bedste fundament for at løse dine opgaver.
Du kan læse mere om Søfartsstyrelsen på www.sfs.dk
Vi tilbyder
En alsidig uddannelse som kontorelev med speciale i offentlig administration med ansættelse 1. september 2021. Vi sørger for et godt introduktionsforløb og udarbejder en individuel praktikplan til dig. Du vil samtidigt få tilknyttet oplæringsansvarlige kolleger, som vil støtte dig igennem hele dit elevforløb.
Som kontorelev vil du møde alsidige fagområder og vil arbejde sammen med kolleger med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i flere jobfunktioner, og du vil få tildelt egne opgaver, som løses i tæt samarbejde med dine kolleger. Din arbejdsdag vil ofte indeholde en god blanding af nye udfordringer og mere rutineprægede opgaver.
Som kontorelev i Søfartsstyrelsen vil du beskæftige dig med kundeservice, registrering af skibe samt udstedelse af beviser og certifikater til de søfarende og til skibene. Der vil være meget kontakt til vores søfarende og rederier. Derudover vil du skulle beskæftige dig med journalisering, sagsbehandling, tastearbejde, arkivering, telefonpasning og kundebetjening samt snuse til regnskab.
Arbejdsstedet er Søfartsstyrelsens hovedkontor i Korsør.
Om dig
Du ønsker en uddannelse med høj faglighed, kvalitet og en karriere med gode udviklingsmuligheder.
Derudover forventer vi:
Om ansættelsen
Ansættelsen sker efter overenskomst mellem HK-STAT og Finansministeriet.
Du skal opfylde overgangskravene til kontoruddannelse med specialet Offentlig Administration. Det kan enten ske via et grundforløb (HG2, HGV, HG Turbo, HGS) påbegyndt før 1. august 2015 eller med en EUX/HHX. Har du en studentereksamen (HF, STX, HTX, HHX), og har du ikke HGS fra tidligere, skal din studentereksamen suppleres med EU's (et 5- eller- 10 ugers kompetencegivende forløb for studenter).
Er du over 25 år og har taget en af ovenstående forløb efter 1. august 2015, skal vi bede dig om at medsende din realkompetencevurdering (RKV).
Er du i tvivl om du opfylder kravene, kan du kontakte din uddannelsesinstitution for vejledning.
Der er tale om en toårig elevansættelse med tiltrædelse 1. september 2021.
Du kan få mere at vide om elevstillingen ved at kontakte Susanne Hansen på tlf. 72 19 61 49. Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan fås ved henvendelse til HR-rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på tlf. 91 33 70 61.
Lyder stillingen som noget for dig?
Send os en ansøgning, hvori du bl.a. beskriver din motivation for at søge elevstillingen samt dine faglige og personlige styrker set i forhold til jobannoncen. Du søger ved at klikke på ”Ansøg nu” her på siden eller søg via vores hjemmeside på www.sfs.dk.
Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest den 5. marts 2021.
Vi forventer at holde samtaler i uge 10.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion eller etnisk baggrund til at søge stillingen.
Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning
Søfartsstyrelsen
Caspar Brands Pl. 9
4220 Korsør
Ansøgningsfrist: 5. marts 2021
Tiltrædelse: 1. september 2021
Susanne Hansen
tlf.: 72 19 61 49