FREJA baner vejen! Vil du med på holdet?
Bliv speditørelev hos FREJA og få branchens bedste og dygtigste kolleger samt en hverdag med højt til loftet og masser af ansvar.
Vi tilbyder et alsidigt og udviklende uddannelsesforløb, hvor du får bred indsigt i offentlig forvaltning i en af Danmarks ældste kulturinstitutioner. Her vil din arbejdsdag ofte indeholde en god blanding af nye udfordringer og mere rutineprægede arbejdsopgaver.
Som elev hos os er du placeret i enheden for HR & Jura. For at sikre at du får et større indblik i de alsidige administrative opgaver, der understøtter hele organisationen, kommer du også til at samarbejde med enheden for Økonomi og Magasiner i løbet af dit uddannelsesforløb.
Du vil få tilknyttet en elevansvarlig, som kan give råd og sparring om uddannelsen og arbejdspladsen gennem hele dit elevforløb, ligesom alle i enheden vil tage hånd om dig både arbejdsmæssigt og socialt.
Rigsarkivet er en statslig institution med styrelseslignende opgaver under Kulturministeriet. Vi arbejder med at indsamle, bevare og tilgængeliggøre historiske kilder, og stille dem til rådighed for offentligheden. Vi er Danmarks fælles hukommelse og bygger bro imellem fortid, nutid og fremtid.
I HR og Jura sætter vi fagligheden højt. Vi lægger stor vægt på at yde god og effektiv service i hele organisationen. Vi har ansvaret for drift og udvikling af lønadministration og opgaver i HR samt at levere sagsbehandling m.v. Vi har også ansvaret for administrationen af forskellige HR og administrative systemer bl.a. vores elektroniske sagsbehandlingssystem Public 360 og tidsregistreringssystem mTime.
Du vil indgå i et team med en god social omgangstone, hvor åbenhed og humor er en stor del af dagligdagen. I teamet kan du hente hjælp og sparring, og der vil altid være kollegaer, der kan hjælpe dig i dit arbejde.
Du har bestået eller forventer at bestå: EUX med retning kontor, HHX, STX, HF eller HTX med et 5-ugers EUS-/HGS-forløb eller HG/HGV inden tiltrædelse. Er du fyldt 25 år inden grundforløbets start (EUX/EUS), bedes du sende en realkompetencevurdering med din ansøgning.
Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte din lokale dannelsesinstitution.
Som person tager du ansvar for dit arbejde og din egen faglige og personlige udvikling. Du er nysgerrig efter nye opgaver og er samtidig indstillet på, at rutineopgaver er en del af hverdagen.
I en hverdag hvor vi samarbejder med mange forskellige kollegaer på tværs i Rigsarkivet, er det væsentligt, at du kan arbejde struktureret sammen med andre om opgaveløsningen og er serviceorienteret. Vi lægger vægt på, at du er stabil, social og fleksibel.
Jobbet indeholder en del kommunikation — fx via telefon og mail — det er derfor væsentligt, at du formulerer dig tydeligt både i skrift og tale samt har gode færdigheder i dansk retskrivning. Du har desuden flair for tal og it.
Vi tilbyder
Der indgås en aftale om en to-årig uddannelsesstilling med en 37 timers arbejdsuge. Udover den praktiske uddannelse er der ca. 13-15 ugers skolegang, afhængig af din forudgående uddannelse, inklusive den afsluttende fagprøve.
Dit arbejdssted bliver Rigsarkivets adresse på Kalvebod Brygge centralt i København. Her kommer du til at arbejde i vores nye åbne kontorfællesskab.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Skatteministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.
Vi indhenter straffeattest.
Ansættelse pr. 1. oktober 2022 eller snarest derefter.
Send os en motiveret ansøgning via "ansøg nu" knappen, du vil herefter bliver viderestillet til Rigsarkivets rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen.
Ansøgningen skal indeholde kopi af dit afgangsbevis fra folkeskolen eller gymnasiet, terminskarakterer/eksamensbevis fra EUD eller lignende, Øvrige relevante eksamenspapirer og eventuelle anbefalinger.
Vi skal have din ansøgning senest onsdag d. 17 august 2022.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 34.
Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte teamleder Anja Nygaard Nowak på tlf.nr. 41 71 73 78.
Du kan også læse mere om Rigsarkivet på www.sa.dk.
Rigsarkivet tilstræber at få så bred en sammensætning i personalet som muligt, hvorfor alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
Rigsarkivet er en styrelse og institution under Kulturministeriet, der har til formål at sikre bevaringen af arkivalier til brug for fremtidig forskning, at stille arkivalier til rådighed for myndigheder og publikum samt at udøve forskning og udbrede kendskabet til forskningens resultater. Rigsarkivet har ca. 225 medarbejdere fordelt på 4 adresser; to i Jylland, en på Fyn og en i København.
Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning
Rigsarkivet
Kalvebod Brygge 34
1560 København K
Ansøgningsfrist: 17. august 2022
Tiltrædelse: 1. oktober 2022
Teamleder, Anja Nygaard Nowak
tlf.: 41 71 73 78
Rigsarkivet er en styrelse og institution under Kulturministeriet, der har til formål at sikre bevaringen af arkivalier til brug for fremtidig forskning, at stille arkivalier til rådighed for myndigheder og publikum samt at udøve forskning og udbrede kendskabet til forskningens resultater. Rigsarkivet har ca. 225 medarbejdere fordelt på 4 adresser; to i Jylland, en på Fyn og en i København.
Følg ELEVPORTALEN.DK