FREJA baner vejen! Vil du med på holdet?

Bliv speditørelev hos FREJA og få branchens bedste og dygtigste kolleger samt en hverdag med højt til loftet og masser af ansvar.

ANNONCE

ANNONCE

ANNONCE

ANNONCE

ANNONCE

ANNONCE

Ansøgningsfristen er udløbet

Kontorelever til Hjemrejsestyrelsen – få en bred uddannelse inden for offentlig administration

”En elevplads, hvor jeg har fået en bred viden om udlændingeområdet og hvor jeg føler, at jeg løbende udvikler mig – både i form af nye opgaver, webinarer og gennem samarbejdet med mine kolleger i styrelsen.”

Sådan beskriver vores dygtige kontorelev Sandra sit elevforløb i Hjemrejsestyrelsen.

Kunne du også tænke dig en elevplads, hvor der er fokus på din læring og faglige udvikling? Og hvor du bliver mødt af kolleger, der har lyst til at lære fra sig og som står klar til at hjælpe dig med sparring? Så bliv kontorelev hos os pr. 1. marts 2024.

Velkommen til Hjemrejsestyrelsen

Hjemrejsestyrelsens hovedfokus er at sikre, at udlændinge, der opholder sig ulovligt i Danmark, rejser hjem. Vi sidder bl.a. med vejledning af udlændinge om muligheden for frivillig hjemrejse, udrejsekontrol og motivationsafklaring samt understøttelse af det praktiske hjemrejse- og udsendelsesarbejde.

Du kan læse mere om os her.

Sådan bliver din hverdag som kontorelev

Du bliver oplært i en vifte af jobfunktioner i fire forskellige kontorer. Du får en bred uddannelsesprofil, og du får rig mulighed for at anvende den viden, du tilegner dig på skoleforløbene, i din opgavevaretagelse.

Din arbejdsdag vil have en god blanding af både nye udfordringer og daglige, faste opgaver. Eksempler på dine kommende opgaver kan være:

  • administration og sagsbehandling i forhold til procedurer, love, aftale- eller regelgrundlag
  • journaliserings- og sagsstyringsopgaver
  • søgning i og vedligeholdelse af digitale systemer
  • telefonbetjening og skriftlig kommunikation
  • bemanding af vores reception

Du får med garanti opbygget et stærkt og bredt netværk af andre kontorelever, kolleger og chefer.

Om dig

Du interesserer dig for offentlig administration og har lyst til at blive en del af en organisation, hvor læringskurven er stejl.

Vi er på udkig efter dig, der er:

  • engageret og tager ansvar for egen læring og uddannelse – fx foreslår du på eget initiativ at kaste dig ud i en ny opgave
  • omstillingsparat og fleksibel – fx mister du ikke motivationen, hvis der pludselig er behov for, at opgaver omprioriteres
  • omhyggelig og kan bevare overblikket – fx hiver du dit indre planlægningsgen frem, når du har flere opgaver, der skal løses inden for samme tidsfrist
  • dygtig til at kommunikere og formulere dig såvel mundtligt som skriftligt – fx har du styr på dine kommaer og du griber telefonen, hvis du har brug for sparring fra en kollega
  • positivt indstillet og god til at samarbejde – fx kan du bevare det gode humør, når tingene går ekstra stærkt

For at kunne søge stillingen skal du have gennemført én af følgende grunduddannelser:

  • EUX
  • HHX
  • STX, HTX eller HF og 5 ugers kompetencegivende forløb for studenter
  • HG grundforløb/HGS med speciale i offentlig administration inden den 1. august 2015

Hvis du er over 25 år, skal du indhente en opdateret realkompetencevurdering hos studievejlederen på en handelsskole, som skal vedhæftes i din ansøgning. Du kan eventuelt læse mere om adgangskrav her.

Vi tilbyder dig

Vi tilbyder en 2-årig kontoruddannelse med afsæt i et elevforløb, som vi planlægger individuelt for dig. Vi sørger for grundig oplæring, så du har de bedste forudsætninger for at op- eller udbygge din værktøjskasse inden for offentlig administration.

Vi tilbyder også muligheden for at opbygge et stærkt netværk på tværs af styrelsen og for at indgå i et større elevnetværk på tværs af hele Udlændinge- og Integrationsministeriet, som Hjemrejsestyrelsen er en del af. Elevnetværket arrangerer løbende elevarrangementer.

Derudover støtter vi op om din deltagelse i interne kurser, valgfag via skolen og en arbejdsgiverbetalt studietur til Bruxelles. Og hvem ved, måske er din elevtid begyndelsen på en karriere i koncernen, ligesom for mange af vores tidligere kontorelever.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du ansættes som kontorelev efter OAO-S-Fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Du ansættes som udgangspunkt til en 2-årig kontoruddannelse. I løbet af de to år vil du have ca. 15 ugers skoleophold.

Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted vil være på Hjemrejsestyrelsens hoveddomicil, Birkerød Kongevej 2-4, 3460 i Birkerød. Du vil dog også skulle i praktik i et halvt år i et af nævnssekretariaterne, som har arbejdssted på Adelgade 11-13, 1304 København K.

Politiets Efterretningstjeneste vil gennemføre et sikkerhedstjek af din person, så vi i Udlændinge- og Integrationsministeriet kan vurdere, om du er egnet til at varetage stillingen. Du skal løbende kunne bestå et sikkerhedstjek under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.

Yderligere information

Har du spørgsmål i øvrigt, er du velkommen til at kontakte en af vores elevansvarlige Luna Borongic på telefonnummer 61 98 35 91 eller e-mail på lubi@uim.dk eller Marie K. D. Jensen på telefonnummer 61 98 33 94 eller på e-mail mkdj@uim.dk.

Er du vores nye kontorelev?

Så ser vi frem til at modtage din ansøgning, eksamensbevis og evt. realkompetencevurdering senest torsdag den 30. november 2023.

Vi forventer at holde samtaler i uge 49. Der vil eventuelt være en faglig case i forbindelse med samtalen.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.

Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning


Sted

Hjemrejsestyrelsen
Birkerød Kongevej 2-4
3460 Birkerød

Datoer

Ansøgningsfrist: 30. november 2023
Tiltrædelse: 1. marts 2024

Kontakt

Luna Borongic
61 98 35 91
lubi@uim.dk

Marie K. D. Jensen
61 98 33 94
mkdj@uim.dk



Find vej

.

Om Udlændinge-og Integrationsministeriet

Udlændinge- og Integrationsministeriet har overordnet to politikområder: Hvem må indrejse og opholde sig i landet – og hvordan sikrer vi, at udlændinge bidrager til og tager del i samfundet?

Ministeriet har ca. 1925 medarbejdere fordelt på departementet, Styrelsen for International Rekruttering og Integration, Udlændingestyrelsen og Hjemrejsestyrelsen - herunder Nationalt ID-center, Udlændingenævnets sekretariat og Flygtningenævnets sekretariat.

() På lager
  Gem til senere

 ANNONCE

 ANNONCE

Følg ELEVPORTALEN.DK

RSS FeedPersondatapolitikHandelsbetingelser

© 2024 IKKE AKTIVERET LICENS — Designed by DAN®