FREJA baner vejen! Vil du med på holdet?
Bliv speditørelev hos FREJA og få branchens bedste og dygtigste kolleger samt en hverdag med højt til loftet og masser af ansvar.
Kan du lide udfordringer, som udvikler dig fagligt og personligt? Og kunne du tænke dig at afprøve det, du lærer, i praksis? Så søg stillingen som kontorelev i Herlev Kommune.
Vi søger pr. 1. september 2024 elever til en lærerig kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Under den toårige uddannelse lærer du en masse om borgerkontakt, økonomi, sagsbehandling og administration, og du får samtidig styrket din skriftlige og mundtlige kommunikation.
Du vil under dit uddannelsesforløb få et bredt kendskab til hele organisationen og de mange forskellige fagområder, hvor du vil være fast tilknyttet to forskellige afdelinger i et år ad gangen. Du kan læse om de afdelinger, der har førsteårselever: Afdelinger med førsteårselever. Der er en overordnet elevansvarlig samt en daglig elevansvarlig i hver afdeling. Der vil løbende blive afholdt evalueringssamtaler for at følge op på din trivsel og faglige udvikling.
I løbet af uddannelsen veksler du mellem praktik i Herlev Kommune og skoleophold.
Vi tilbyder
I Herlev Kommune får du en elevplads, hvor du:
"God mulighed for at lære tingene mere dybdegående" er noget af det, du får som elev i Herlev
Michelle, 1.-års elev: ”Jeg valgte at søge elevplads hos Herlev Kommune da jeg synes det lød rigtig godt, at man er det samme sted i 1 år af gangen, da der så er god mulighed for at lære tingene mere dybdegående. Det tiltalte mig også, at man får meget ansvar og sine egne arbejdsopgaver. Derudover var det for mig også positivt, at man har indflydelse på, hvor man vil hen på andet år.”
Tayyeba, 2.-års elev: ”Jeg valgte at søge elevplads i Herlev Kommune, fordi jeg blev tiltrukket af man kommer rundt i de forskellige afdelinger samt at man har indflydelse på hvilken afdeling man kommer i på det andet år. Derudover får man lov til at arbejde med en masse arbejdsopgaver og får ansvar hvilket tiltalte mig meget.”
Om dig
Vi forventer, at du:
For at komme i betragtning til en af elevpladserne, skal du have gennemført eller påbegyndt enten HHX, EUX, STX eller HF (STX og HF skal kombineres med et 5 ugers grundforløb). Er du i tvivl om, at du opfylder kravene, kan du kontakte en erhvervsskole.
Er du over 25 år og har gennemført anden erhvervsuddannelse eller har relevant erhvervserfaring, bedes du vedlægge et realkompetencebevis (RKV-bevis) fra en erhvervsskole.
Løn under hele uddannelsen
Din månedsløn vil på første år være ca. kr. 15.800 kr. og på andet år ca. kr. 16.600. Hvis du er over 25 år, er månedslønnen ca. kr. 24.000 kr.
Ansøgning
Ansøgningsfristen er den 14. februar 2024. Vi forventer at afholde samtaler mandag den 19. februar 2024 og onsdag den 21. februar 2024. Umiddelbart inden selve samtalen, vil du møde to af vores nuværende elever - en 1. årselev og en 2. årselev. De vil fortælle om deres forløb i Herlev Kommune, og du vil have mulighed for at stille dem spørgsmål.
Få mere at vide
Har du spørgsmål til uddannelsen, er du velkommen til at ringe til elevansvarlig Izabella Løngreen på 4452 7082. Du kan også læse mere om Herlev Kommune på www.herlev.dk.
Søg stillingen
Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og kopi af eksamensbevis eller resultat af seneste terminsprøver. Er du over 25 år, skal du vedhæfte RKV-bevis. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe ”Spam/uønsket post”.
Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning
Sted
Herlev Kommune
Herlev Bygade 90
2730 Herlev
Datoer
Ansøgningsfrist: 14 februar 2023
Tiltrædelse: 1. september 2024
Kontakt
Elevansvarlig Izabella Løngreen
44 52 70 82
Find vej
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.
I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.