FREJA baner vejen! Vil du med på holdet?
Bliv speditørelev hos FREJA og få branchens bedste og dygtigste kolleger samt en hverdag med højt til loftet og masser af ansvar.
Der var kort fra tanke til handling, da Oliver Pausgaard og Victor Enemark startede wellnessbrandet Polax på markedsføringsøkonomstudiet. Efter få måneder var de på markedet med transportable isbade.
Polax blev en del af Inkubatoren på Cphbusiness
I december 2022 bestilte Oliver Pausgaard og Victor Enemark vareprøver på transportable isbade hjem. I januar vurderede de kvaliteten på isbadene, og allerede i februar 2023 var de på markedet med det, der skulle blive wellnessbrandet Polax’ første produkt.
"I februar begynder vi at sælge, og i marts tager det rigtig fart", siger Oliver Pausgaard, der studerede på erhvervsakademiuddannelsen markedsføringsøkonom på Cphbusiness med Victor Enemark.
Efterspørgslen var god, for vinterbadning er populært i Danmark, og i udlandet begyndte man at se eksempler på, at isbade i hjemmet gjorde vinterbadning nemmere.
Victor Enemark var kommet på idéen under sit sabbatår, da han arbejdede som livredder og gusmester i en svømmehal. En lille del af jobbet var daglige sessioner med sauna og afkøling.
"Det gav bare sådan en fed fornemmelse i kroppen, og det var et megafedt afbræk. Folk var glade og i god stemning", siger Victor Enemark.
Efterfølgende pitchede han idéen over for Oliver Pausgaard, der selv har et nært forhold til sundhed gennem fodbold på højt plan, og han var begejstret for idéen.
Salget af isbade tog hurtigt fart, og det skyldes ifølge Oliver Pausgaard, at isbad føles fedt og har en dokumenteret gavnlig virkning.
"Kernen er, at det er evidensbaseret. Folk føler ikke blot, at de får det bedre af det, vi sælger", siger han. For Victor Enemark betyder det noget, at flere kan få den oplevelse, han selv havde som gusmester.
"At prøve at levere den oplevelse, samtidig med service og kvalitet, til kunder, som måske ikke har råd til at købe en sindssyg dyr sauna eller et sindssygt dyrt isbad. At gøre det mere tilgængeligt for folk uanset prisklasse", siger han.
I foråret 2023 gik Oliver Pausgaard i iværksætterpraktik i egen virksomhed. Det betød, at han kunne give Polax al sin opmærksomhed og arbejdstid
Polax blev også en del af iværksætterfællesskabet Inkubatoren, og det har været uvurderligt for den unge virksomhed, som i dag omsætter for millioner.
"Hvis man har lyst til at starte egen virksomhed, så er Inkubatoren det allerbedste sted, man kan gå hen. Det er der ikke nogen tvivl om. Vi havde aldrig været, hvor vi er i dag, hvis vi ikke havde brugt Inkubatoren så meget", siger Oliver Pausgaard.
Inkubatoren bød på sparring, netværk, opsætning af mål og meget mere, som accelererede Polax’ udvikling, og uddannelsen som markedsføringsøkonom hjælper også i det daglige, fortæller Oliver Pausgaard.
Uddannelsen har blandt andet givet ham en god markedsforståelse, en viden om internationalisering og en grundforståelse, der gør det nemmere at bygge ovenpå.
"I dag sidder jeg meget med videocontent på sociale medier, som har meget med salgspsykologi at gøre. Og at jeg har den baggrund fra markedsføringsøkonom gør bare, at jeg er i stand til at lære hurtigere, hvad der skal til for at skabe godt, kreativt indhold, der engagerer vores målgruppe", siger han.
Besøg os til åbent hus.
Læs mere på cphbusiness.dk/aaebenthus
Ansøgningsfrister
15. nov: Vinteroptag
15. marts: Professionsbacheloruddannelser
5: juli: Kvote 1
Læs mere og søg ind via knappen herunder.