Ansøgningsfristen er udløbet

Esbjerg Kommune søger nye dygtige kontorelever pr. 1. september 2023


Er du nysgerrig og engageret? Og vil du have en spændende og alsidig uddannelse? Så er du måske en af vores nye kontorelever!

Som kontorelev hos os får du en spændende, attraktiv og alsidig uddannelse med speciale i offentlig administration. Du får lov til at prøve kræfter med opgaver inden for både it, økonomi, personale, borgerbetjening og generel administration. Du kan se frem til en selvstændig hverdag, hvor du udfører større eller mindre administrative opgaver. Du får tilknyttet en elevansvarlig, som hjælper dig undervejs, og du får et netværk med de andre kontorelever, så I har mulighed for at snakke sammen om jeres hverdag og opgaver.

Uddannelsen

Din første arbejdsdag er fredag den 1. september 2023. Din uddannelse som kontorelev med speciale i offentlig administration forløber over 2 år med en arbejdsuge på 37 timer. Skoleforløbet er på 15 uger og du afslutter din uddannelse med en fagprøve.

Du kommer til at arbejde i forskellige afdelinger og får derfor en bred indsigt i Esbjerg Kommune som arbejdsplads, og de forskellige kulturer og samarbejdsformer vi har.

Din Profil

Vi leder efter dig, der synes, at det er spændende at arbejde med administration og trives med at tage ansvar for nye og udfordrende opgaver. Du kan kommunikere både mundtligt og skriftligt, og er initiativrig og serviceminded, og er opsøgende i forhold til nye opgaver.

Har evne til at opbygge relationer. Du er imødekommende, tillidsvækkende og god til at gå i dialog. Du kan lide at arbejde målrettet i samspil med kolleger på tværs af organisationen i et til tider hektisk miljø.

Du kan lide at arbejde sammen med andre, men også selvstændigt. Du værdsætter det gode samarbejde. Det falder dig helt naturligt at søge input fra andre, hvis du har brug for sparring. Samtidig skræmmer det dig ikke, hvis du får en opgave, som du selvstændigt skal løse. Du har målet for øje, og er færdig med opgaven til det aftalte tidspunkt.

Du er løsningsorienteret. Du har en nysgerrig tilgang til, hvordan opgaverne løses. Du har blik for detaljerne, og når du tager arbejdshandskerne på og får ”noget fra hånden” er det altid med fokus på kvaliteten.

Vi tager din uddannelse seriøst og forventer, at du gør det samme.

Du skal have afsluttet:

  •  EUX Business, 
  • HHX 
  • HTX, STX eller HF – skal være suppleret med handelsskolens 5-ugers EUS-grundforløb, eller
  • HG – skal give direkte adgang til specialet offentlig administration.·

Kontakt din handelsskole, hvis du er i tvivl om, du har de rette adgangskrav.

Vi tilbyder:

  • God løn under uddannelse
  • Medindflydelse på uddannelsesforløbet
  • Eget ansvar for specifikke arbejdsopgaver.
  • Udfordringer og selvstændighed
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling.

Kontorelevstillingerne er placeret i både Esbjerg, Ribe og Bramming.

Løn og ansættelsesforhold

Som kontorelev ser din løn sådan ud:

  • 1. år er lønnen 15.000,21 kr. pr. måned. 
  • 2. år er lønnen 15.787,66 kr. pr. måned.

Er du over 25 år, eller bliver du det i løbet af din uddannelse, får du såkaldt voksenelevløn, dvs. 22.772,75 kr. pr. måned samt pension.

Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres.

Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.

Interesseret?

Har du spørgsmål omkring det at være kontorelev eller til opslaget her, er du velkommen til at ringe til Jytte Knudsen, Personaleservice, tlf. 76 16 12 14 eller sende en mail til p-u@esbjergkommune.dk

Ansøgningsfrist

25. januar 2023.

Ansættelsessamtaler forventes at blive afholdt i uge 6. Ved samtalerne skal du lave en skriveopgave.

Ansøgningen sendes elektronisk

Klik på "ANSØG NU" nederst og vedhæft din ansøgning. Du skal desuden vedlægge relevante eksamensbeviser til din ansøgning og CV.

Har du endnu ikke modtaget dit eksamensbevis, så vedlæg dine standpunktskarakterer. Har du modtaget merit for dele af adgangskravene, skal du også vedlægge disse.

Forventer du at afslutte din uddannelse i sommeren 2023, skal det fremgå tydeligt af din ansøgning. Hvis du allerede er færdig med uddannelsen, skal du vedhæfte dit uddannelsesbevis, som dokumentation for opnåelse af de faglige niveauer. Er du i tvivl, om din uddannelse er adgangsgivende, kan du spørge din studievejleder. Vi glæder os til at læse din ansøgning!

Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning


Sted

Esbjerg Kommune 
Torvegade 74
6700 Esbjerg

Praktisk

Ansøgningsfrist: 23. januar 2023
Tiltrædelse: 1. september 2023

Kontakt

HR & Administration, Jytte Knudsen
tlf.: 76 16 12 14



.

Fakta om uddannelsen

Kontoruddannelsen består af en elevtid på to år. I løbet af de to år bliver du uddannet som assistent indenfor offentlig administration. Elevtiden indeholder 15 ugers skoleophold, fordelt på tre perioder. Her vil du blive undervist i kommunikation, markedsføring, sagsbehandling, økonomi, forvaltningsret og meget mere. Du kommer til at gå i klasse med de andre elever fra din årgang og fra andre kommuner. Elevtiden afsluttes med en fagprøve. 

Mere fra Esbjerg Kommune

Kom tættere på virksomheden


Vi glæder os til at modtage din ansøgning!

() På lager
  Gem til senere

 ANNONCE

 ANNONCE

Elevportalen.dk / Future & Co

Store Kongensgade 81A
DK-1264 København K
CVR: 31584698

Få hjælp til jeres annoncering:

info@elevportalen.dk
Tlf.: 32 500 598

RSS FeedPersondatapolitikHandelsbetingelser

© 2025 IKKE AKTIVERET LICENS — Designed by DAN®