Interesserer du dig for at indgå i relationer med andre mennesker, og kan du lide at yde en god service? Så er det nu, du skal sende en ansøgning – for Bibliotek og Borgerservice i Lolland Kommune, søger lige nu en elev til ansættelse pr. 1. september 2023.
Om Bibliotek og Borgerservice
Bibliotek og Borgerservice er en decentral enhed i sektoren for Kultur, Fritid og Borgerservice. Enheden blev dannet i 2016 og rummer ud over 3 biblioteker og 2 borgerserviceenheder også Lolland kommunes call-center. Vi er godt 55 medarbejdere i alt.
Som administrationselev vil dit forløb vil starte i kommunens call-center, hvor du lærer professionel telefonbetjening og lærer kommunens organisation og opgaver rigtigt godt at kende. Herefter vil du få mulighed for at møde borgerne ansigt til ansigt i vores borgerbetjening, hvor du får et bredt kendskab til opgaverne i Borgerservice.
Du vil også få mulighed for at specialisere dig i 2-3 opgaveområder som f.eks. Opkrævning, Kontrol, Pension, Pas og Kørekort eller Sygesikring og Folkeregister. Hvilke opgaver, du fordyber dig i, vil vi aftale sammen med dig i løbet af uddannelsen og efterhånden som du får kendskab til det, vi laver.
En elevuddannelse i Bibliotek og Borgerservice indebærer et tæt samarbejde både i mindre fagteams og på tværs af teams – og med Biblioteket på udvalgte opgaver. Du vil desuden få samarbejdsflader med andre kommunale enheder og andre offentlige myndigheder.
Som elev må du forvente at indgå i en vagtplan, som kan indebære, at du arbejder både i Nakskov og i Maribo.
Vi tilbyder dig
I Bibliotek og Borgerservice tilbyder vi et nøje planlagt uddannelsesforløb med fokus på administration, myndighedsudøvelse, ny teknologi og professionel telefon- og borgerbetjening. Undervejs kan du selv være med til at præge, hvad du vil fordybe dig særligt i.
Du vil både få mulighed for at tilegne dig specialkompetencer og kompetencer, som du kan bruge bredt og samtidig få det store overblik over en kommunes samlede opgaver og organisation. Dit hovedforløb vil som udgangspunkt være i Borgerservice.
Elevtiden
Uddannelsesperioden er på to år, og består af længerevarende praktikperioder og 3 skoleperioder af 2 ugers varighed og 3-5 valgfag af en uges varighed.
Skoleforløbene varetages af ZBC i Vordingborg og Næstved, og uddannelsen afsluttes med en fagprøve og en mundtlig eksamen. For at sikre kvaliteten i forløbet, er du under hele din uddannelse tilknyttet en lokal oplæringsansvarlig og en centralt placeret elevansvarlig, som begge vil stå til din rådighed, når du har brug for det.
I Lolland Kommune har kontoreleverne oprettet en elevklub, hvor de deler viden og erfaringer i relation til uddannelsesforløbet.
Hvad forventer vi af dig?
Derudover skal du have bestået:
Er du over 25 år og har taget et af ovenstående forløb efter 1. august 2015, skal vi bede dig om at tilføje din realkompetencevurdering (RKV) som bilag til din ansøgning.
Sidst men ikke mindst skal du:
Ansøgningsproces
Ansøgningsfristen er søndag den 5. marts 2023. Samtaler forventes afholdt fredag den 10. marts 2023.
Har du lyst til at vide mere om den ledige stilling er du velkommen til at kontakte elevansvarlig Gitte Richter From, tlf. 30 54 13 80 - eller du kan læse mere på Lolland Kommunes hjemmeside (Lolland.dk).
Vi glæder os til at modtage din ansøgning!
Et arbejde i Lolland Kommune er et arbejde i en dynamisk organisation. Vi skal levere god service i dag, men samtidig forbereder vi os målrettet på en fremtid med ny teknologi og nye måder at løse opgaver på. 3.200 medarbejdere leverer hver dag professionel service til kommunens 40.000 borgere. Som medarbejder i Lolland Kommune bliver du en del af en attraktiv arbejdsplads præget af dialog, åbenhed og nytænkning. Vi ser mangfoldighed som en ressource, og medarbejdernes idérigdom og forskellige kompetencer er afgørende for at skabe nye løsninger.
Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning
Sted
Lolland Kommune
Jernbanegade 7
4930 Maribo
Datoer
Ansøgningsfrist: 5. marts 2023
Tiltrædelse: hurtigst muligt
Kontakt
Elevansvarlige Gitte Richter From
(+45) 30 54 13 80
Find vej
Et arbejde i Lolland Kommune er et arbejde i en dynamisk organisation. Vi skal levere god service i dag, men samtidig forbereder vi os målrettet på en fremtid med ny teknologi og nye måder at løse opgaver på. 3.200 medarbejdere leverer hver dag professionel service til kommunens ca. 40.000 borgere.
Som medarbejder i Lolland Kommune bliver du en del af en attraktiv arbejdsplads præget af dialog, åbenhed og nytænkning. Vi ser mangfoldighed som en ressource, og medarbejdernes idérigdom og forskellige kompetencer er afgørende for at skabe nye løsninger.