Ansøgningsfristen er udløbet

Kontorelev til Borgerservicecentret

Brænder du for at yde en god service? Kan du lide at tale med andre mennesker og arbejde i en foranderlig hverdag, hvor ikke to dage er ens? Synes du, at IT og digitalisering er spændende?

Hvis du kan svare ja til dette, er du muligvis vores nye kontorelev til et ”drønspændende” og udviklende elevforløb i Borgerservicecentret, hvor du får en bred og alsidig kontoruddannelse med speciale i offentlig administration.

Borgerservicecentret er en central afdeling i Fredericia Kommune
Vi møder borgeren med en helhedsorienteret tilgang og er vejviser til det offentlige Danmark.

Afdelingen løser - ud over de klassiske borgerserviceopgaver som eksempelvis vielser, folkeregister, indskudslån, tilskud til pensionister og MitID - også en række andre opgaver som opkrævning, ejendomsskat, kontrol med socialt bedrageri og mellemkommunal refusion. Samtidig bemander vi kommunens kontaktcenter, som håndterer telefoniske henvendelser på kommunens hovednummer.

Vi arbejder på tværs og understøtter kommunens øvrige afdelinger og fagområder med administrative opgaver og borgerbetjening.

Du får en solid 2 årig allround-kontoruddannelse med speciale i offentlig administration
Som kontorelev i Borgerservicecentret bliver du en del af spændende arbejdsfællesskaber, hvor fagligheden er i højsædet, og hvor du har rig mulighed for udvikling af både personlige og faglige kompetencer.

  • Du bliver en del af et kollegialt fællesskab med en høj faglighed, en nærværende ledelse og en arbejdsplads, der er kendetegnende ved en uformel omgangstone og humor.
  • Det første år bliver du en del af Team Center, hvor fokus er på borgerbetjening og de administrative opgaver, der er forbundet hermed.
  • Det andet år af din uddannelse vil du stifte bekendtskab med den lidt tungere sagsbehandling i folkeregistret og kontrolgruppen, herunder deltagelse i kontrolsamtaler mv. samt opgaver inden for mellemkommunal refusion.
  • Du bliver tildelt egne administrative opgaver med lettere sagsbehandling og afgørelser, og du bliver en del af den faste vagtstab i frontområdet ved borgerbetjeningerne.

Nogle af hovedopgaverne vil være

  • Personlig og telefonisk betjening af borgere på alle borgerservicecentrets områder
  • Vejledning af borgere i digitale selvbetjeningsløsninger
  • Udstedelse af parkeringstilladelser og beboerlicenser
  • Bogføring og betaling af regninger
  • Behandling af ansøgninger på forskellige fagområder
  • Kontrolopgaver i forbindelse med flytning og udbetaling af sociale ydelser
  • Administrative folkeregisteropgaver.

Vi vil gøre alt for, at du får en solid og bred viden om offentlig administration, og vi vil gennem hele dit uddannelsesforløb tilknytte en fast oplæringsansvarlig, som vil følge op på mål og opgaver sammen med dig.

Vi lægger vægt på, at du i dit uddannelsesforløb får tildelt ansvar for både borgerbetjening og afgrænsede sagsområder. Du vil derfor opleve et udviklende, afvekslende og lærerigt uddannelsesforløb.

Borgerservicecentrets øvrige medarbejdere vil naturligvis også stå til rådighed med deres erfaring og vejledning i hele dit uddannelsesforløb.

Om dig
Vi forestiller os, at du er nysgerrig og har stor lyst til at lære, og at du naturligt trives med at tale med mange forskellige typer mennesker.

Du har gode skriftlige egenskaber, og du formulerer dig let såvel i tale som på skrift. Endvidere forestiller vi os, at du kan lide at arbejde med tal og har et naturligt flair for dette, og at du kan se dig selv i en elevstilling, hvor digitalisering fylder en del.

Som vores kommende elev er du gerne et menneske, som reflekterer over det, du møder i hverdagen, samtidig med at du er vedholdende og ikke giver op, når der er ting, der driller eller er svære.

Adgangskrav
Du har inden tiltrædelsen bestået en af følgende uddannelser:

  • EUX – fra en handelsskole
  • HHX - som noget nyt kan man med en HHX søge direkte ind på hovedforløbet uden suppleringsforløb
  • STX, HF og HTX-bevis suppleret med 5 ugers EUD-S forløb med fagretning kontor
  • EUD/HG-bevis rettet mod kontor.

Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder kravene, kan du kontakte din lokale handelsskole og høre mere. Kontakt dem ligeledes, hvis du er over 25 år ved uddannelsens start – her kan andre regler gøre sig gældende.

I din ansøgning bedes du desuden kort beskrive:

  1. Hvad forstår du ved god borgerbetjening?
  2. Hvad kan du som person bidrage med, for at vi i Borgerservicecentret fortsat har en god arbejdsplads?

Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte: Konstitueret afdelingsleder Anni B. Majgård Jensen, anni.jensen@fredericia.dk, 7210 7733 / 4060 3860.

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.

Tiltrædelse 1. september 2023.

Ansættelsessamtaler
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler 6. marts 2023.

Ansøgningsfrist
21. februar 2023.

Send ansøgning online - benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du opfordres til at sende din ansøgning online vedhæftet CV, dokumentation for eksamen/uddannelse, eventuelle udtalelser samt øvrige relevante oplysninger. Læs mere om onlineansøgning via www.fredericia.dk

Dokumentation for uddannelse skal vedhæftes. Vedhæft også gerne udtalelser o. lign.

Har du ikke dit eksamensbevis endnu, skal du skrive det i din ansøgning.

Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning


Sted

Fredericia Kommune
Gothersgade 20
7000 Fredericia

Datoer

Ansøgningsfrist: 21. februar 2023
Tiltrædelse: 1. september 2023

Kontakt

Afdelingsleder Anni B. Majgård Jensen
7210 7733 / 4060 3860
anni.jensen@fredericia.dk



Find vej

.

Fredericia Kommune - tæt på alt!

  • Fredericia Kommune ligger midt i landet, midt i naturen og midt i Trekantsområdets vækstcentrum. Her er du tæt på job- og karrieremuligheder, vand, strand, skov, kultur og shopping.
  • Fæstningsby med Nordeuropas bedst bevarede voldanlæg – godt 50.000 indbyggere.
  • Danmarks naturkanon i baghaven og bynær badestrand.
  • Pasningsgaranti og et bredt udvalg af ungdomsuddannelser.
  • Historisk bykerne med spisesteder, shopping og spændende butikker.
  • Madsbyparken med badeland, fitness bowling, wellness og Madsby Legepark – Danmarks bedste legepark.
  • Kanalbyen ved Lillebælt – en ny bydel med attraktive og moderne boliger, kunst i verdensklasse, byhaver, kanaler og liv.
  • Kulturliv i særklasse med flere spillesteder, Fredericia Musicalteater, store events – herunder 6. Juli-Dagene.
  • Danmarks transport- og logistikcentrum og hjemsted for flere store virksomheder som Arla Foods, Google, Carlsberg, Ørsted.
  • DK2020 kommune med internationale standarder for den grønne omstilling.
  • En del af Naturpark Lillebælt, Danmarks største marine naturpark - med masser af oplevelser over, under og ved vandet.
  • En del af Naturpark Lillebælt, Danmarks største marine naturpark - med masser af oplevelser over, under og ved vandet.
() På lager
  Gem til senere

 ANNONCE

 ANNONCE

Elevportalen.dk / Future & Co

Store Kongensgade 81A
DK-1264 København K
CVR: 31584698

Få hjælp til jeres annoncering:

info@elevportalen.dk
Tlf.: 32 500 598

RSS FeedPersondatapolitikHandelsbetingelser

© 2025 IKKE AKTIVERET LICENS — Designed by DAN®