Interesserer du dig for samfundet, og kunne du tænke dig at få en spændende start på din karriere helt tæt på det politiske maskinrum?
Vil du være en del af en statslig arbejdsplads med dygtige og engagerede kolleger, som er klar til at lære fra sig? Så er det dig vi leder efter som vores kontorelev. Vi kan garantere dig en spændende og lærerig elevtid!
Som elev hos os i Beskæftigelsesministeriet vil du få en hverdag med mange forskellige opgaver i vores departement. Du vil skiftevis være i skole og her os hos, hvor du vil komme rundt i flere kontorer og løse forskellige opgaver. Du vil altså få mange muligheder for at omsætte det du lærer på skolebænken i den virkelige verden. Du vil naturligvis få en grundig introduktion til opgaverne, og vi står klar på sidelinjen til at hjælpe dig. Men du får også ansvar for dine egne opgaver og skal hjælpe med at få hverdagen til at fungere, der hvor du er.
Du vil undervejs bl.a. prøve kræfter med at være sekretær for vores chefer. Mens du er her, vil du have opgaver som bl.a. booking af mødelokaler og forplejning, forberedelse af mødemateriale og kalenderstyring. Du vil altså få et stort ansvar for, at chefens hverdag kører.
Du kan også få muligheden for at snuse til HR-administration, mens du er i vores HR-afdeling. Her vil du bl.a. have opgaver som udarbejdelse af dokumenter til medarbejdere som fx ansættelsesbreve, og du vil hjælpe med at annoncere stillingsopslag.
Uanset, hvor du er i vores hus, er der opgaver inden for sagsbehandling og journalisering, og du vil også lære en række statslige it-systemer at kende. Vi går meget op i at passe på borgernes data, og informationssikkerhed og databeskyttelse bliver derfor også en stor del af din hverdag.
Den teoretiske del af uddannelsen som kontorelev foregår på Niels Brock med flere skoleperioder. Uddannelsen afsluttes til sidst med en fagprøve. Kontorelevuddannelsen er en mulighed, som efterfølgende åbner mange døre i forhold til din videre karriere.
Vi forstiller os, at du som vores kontorelev:
For at blive kontorelev er der også nogle uddannelsesmæssige krav, som du skal opfylde. Du skal opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med specialet ”Offentlig administration”. Og du skal have bestået eller forvente at bestå
Hvis du er fyldt 25 år, skal du altid starte din erhvervsuddannelse med en realkompetencevurdering (RKV), som du skal sende sammen med din ansøgning.
Du kan læse mere om adgangskrav til offentlig administration på www.uddannelsesnaevnet.dk.
Vi har 1 ledig stilling som kontorelev med speciale i offentlig administration. Stillingen er en fuldtidsstilling med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer.
Vi vil gerne have, at du starter 1. september 2023.
Du bliver ansat efter OAO-S-fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste.
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte Beskæftigelsesministeriets elevansvarlige Connie Christiansen på tlf. nr. 20460739 eller mail cch@bm.dk.
Alle interesserede ansøgere uanset personlig baggrund opfordres til at søge stillingerne.
Send din ansøgning, cv, evt. realkompetencevurdering og eksamenspapirer (eller seneste karakterudskift) elektronisk via "ansøg nu" knappen senest tirsdag d. 18. april 2023 kl. 12.00.
Vi glæder os til at læse din ansøgning.
Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning
Sted
Beskæftigelsesministeriet
Holmens Kanal 20
1060 København
Datoer
Ansøgningsfrist: 18. april 2023
Tiltrædelse: 1. september 2023
Kontakt
Elevansvarlig, Connie Christiansen
(+45) 20 46 07 39
cch@bm.dk
Find vej
I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Det er således vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved at udarbejde materiale og politisk sparring på højt fagligt niveau. Som departement er det samtidig vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet.