Ansøgningsfristen er udløbet

Bliv kontorelev hos Dragør kommune borgerservice

Kunne du tænke dig en uddannelse, hvor du kommer til at møde mange mennesker og løse spændende og varierende opgaver? Så har du her muligheden for at blive elev i Dragør Kommune fra 1. november 2023.

Du vil hele din elevtid være i vores Borgerservice. Dragør Kommunes Borgerservice er kommunens ansigt udadtil, og det er som regel her borgeren henvender sig først ved kontakt til kommunen. Det er derfor vigtigt, at du som person er udadvendt og serviceorienteret.

Formålet med denne turnus er at give dig et kendskab til opgaverne i Borgerservice. Målet er at du får et bredt indblik i de forskellige typer opgaver.

I Borgerservice varetager vi mange forskellige ekspeditioner, som blandt andet indebærer

  • Pas og kørekort
  • MitID
  • Folkeregister
  • Valg og brevstemmer
  • Pension
  • Hjælp til selvbetjeningsløsninger
  • Kommunens telefonomstilling

Herudover har vi stort fokus på at skabe relationer på tværs af afdelinger i kommunen og at arbejde aktivt med digitalisering.

Som elev hos os vil du få medbestemmelse i hverdagen, selvstændige opgaver og en forskelligartet hverdag. Du bliver uddannet assistent med speciale i offentlig administration og får blandt andet erfaring med direkte borgerkontakt, telefonbetjening, intern og ekstern kommunikation og økonomi samt i brugen af kommunale IT-systemer.

Krav for at søge er, at du har gennemført en af følgende

  • EUX Business (kontor)
  • HHX
  • HF, STX eller HTX suppleret med en EUD-student med kontor som fagretning
  • HG

For at din HG-uddannelse er adgangsgivende, skal der på dit eksamensbevis stå anført ”Offentlig administration”. Kontakt din handelsskole, hvis du er i tvivl om du har de rette adgangskrav.

Skole og studietur

Du vil få 15 ugers skoleophold, og i uddannelsens andet år skal du på studierejse til Bruxelles sammen med klassekammerater fra handelsskolen.

Fremtidsmuligheder

Du er efter vel gennemført elevtid garanteret mindst seks-måneders ansættelse i Dragør Kommune. Uddannelsen giver endvidere mulighed for videreuddannelse til for eksempel kommunom og efterfølgende en diplomuddannelse.

Arbejdstid

Din arbejdstid vil være på 37 timer ugentligt, og ligge inden for rådhusets generelle arbejdstid:
Mandag: 08.00 - 15.15
Tirsdag: 08.00 - 15.15
Onsdag: 08.00 - 15.15
Torsdag: 08.00 - 17.00
Fredag: 08.00 - 14.15

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte HR konsulent Patrick Hjulsager på telefon 32 89 01 55 eller søge information på vores hjemmeside.
Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via "ansøg nu"-knappen

Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning


Sted

Dragør Kommune
Kirkevej 7
2791 Dragør

Datoer

Ansøgningsfrist: 25. september 2023
Tiltrædelse: 1. november 2023

Kontakt

Patrick Hjulsager
(+45) 32 89 01 55


Find vej

.

Dragør kommune

Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over et hold af engagerede og kvalificerede medarbejdere, der bakker op om vores mål og værdier. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen.

Dragør er et traditionsrigt og velbevaret bysamfund. Mere end 14.500 borgere og masser af turister nyder godt af vores enestående havnemiljø og naturområder langs kysten. I Dragør Kommune er det vores daglige mål at sikre borgerne den bedste service.

() På lager
  Gem til senere

 ANNONCE

Elevportalen.dk / Future & Co

Store Kongensgade 81A
DK-1264 København K
CVR: 31584698

Få hjælp til jeres annoncering:

info@elevportalen.dk
Tlf.: 32 500 598

RSS FeedPersondatapolitikHandelsbetingelser

© 2025 IKKE AKTIVERET LICENS — Designed by DAN®