Ansøgningsfristen er udløbet

Elever til Bygningsstyrelsen


Bygningsstyrelsen søger elever med flair for økonomi og offentlig administration til en af Danmarks største offentlige ejendomsvirksomheder

Har du lyst til at få praktisk erfaring og viden inden for økonomi eller offentlig administration, og vil du gerne prøve at arbejde i en moderne statslig virksomhed, hvor der er fokus på den faglige og personlige udvikling? Så har vi elevpladsen til dig.

Bygningsstyrelsen søger to kontorelever med speciale i økonomi og en elev med speciale i offentlig administration til en to-årig kontoruddannelse med forventet start den 1. september 2022. Alt efter studieretning får du indblik i enten den finansielle eller administrative del af en offentlig bygge- og ejendomsvirksomhed. I Bygningsstyrelsen har vi flere elever under uddannelse, der ligesom dig ønsker at opbygge viden indenfor enten økonomi, offentlig administration eller IT-support, hvorfor der er rig mulighed for faglig og social sparring.

Elev med speciale i offentlig administration

Som elev i offentlig administration bliver du primært tilknyttet Center for Udlejning, men du får mulighed for at stifte bekendtskab med mange forskelligartede arbejdsopgaver, da forløbet er opbygget på tværs af flere af styrelsens centre. Du kommer fortrinsvis til at arbejde med statslig ejendomsadministration, regnskab og databehandling. Dine opgaver vil være:
  • Fakturabehandling og varemodtagelse 
  • Kontrol af data samt indtastning i styrelsens IT-system Atrium 
  • Fakturering af statens kunder Udarbejdelse af forbrugs- og driftsregnskaber 
  • Regulering af skatter og husleje på baggrund af nettoprisindeks, mm. 
  • Afstemninger, rykkerprocedurer og fakturafordeling i Center for Økonomi 
  • Administration af Slotsholmens parkeringsordning 
  • Personaleadministrative opgaver i HR 
  • Koordinering og administrativ projektbistand

Elev med speciale i økonomi

Som økonomielev bliver du tilknyttet Center for Økonomi og IT. Her får du specifikt mulighed for at specialisere dig inden for det finansielle område. Gennem elevforløbet kommer du primært til at arbejde med statslige regnskaber, men du får også en generel viden om Finansloven og styrelsens vision. Du vil have løbende dialog med Statens Administration, som varetager bogføring og betaling af fakturaer for størstedelen af de statslige institutioner. Du kommer til at arbejde med:
  • Fakturafordeling og administration af de ca. 35.000 fakturaer, vi modtager årligt Kontrol og administration af rejseudgifter 
  • Økonomistyring af løbende regnskabsmæssige kontroller, samt løbende omposteringer af udgifter og indtægter 
  • Rykke for tilgodehavender hos vores leverandører og manglende betaling af husleje hos statens kunder
  • Likviditetsstyring herunder placering af indkommende indbetalinger samt afstemning af bankkonti

Hvem er du?

Du har bestået HG, HHX, EUX eller EUS med et tilfredsstillende resultat og har flair og interesse for tal og IT. Måske kommer du direkte fra dit skoleforløb eller har et par års erfaring. Det væsentligste er dog, at du er fortrolig med Excel og har et godt kendskab til Office-pakken.

Som person er du opsøgende, målrettet og frisk på at kaste dig ud i nye udfordringer. Vi søger elever, som evner at arbejde selvstændigt, og som også kan samarbejde i teams. Eftersom en del af dine arbejdsopgaver indebærer kontakt med vores kunder, vil det være en fordel, hvis du er udadvendt og serviceminded af natur. Vi ser også gerne, at du tager et medansvar for egne opgaver og læring.

For at sikre dig den bedst mulige opstart, vil en af dine nye kollegaer sørge for, at du får den rette oplæring, således at du senere kan arbejde selvstændigt. I takt med din faglige udvikling, vil vi tilbyde dig mere ansvar med en bred vifte af forskellige og spændende arbejdsopgaver.

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til fællesoverenskomst mellem staten og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige Område, samt organisationsaftale for kontorfunktionærer m.fl. (HK). Bygningsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet, og dit ansættelsesområde vil derfor være ministeriet med de til enhver tid tilhørende styrelser. Dit arbejdssted vil være Carsten Niebuhrs Gade 43 i København V.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen som elev i offentlig administration, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Per Hartmann Frandsen på tlf. 41 70 11 50.

Ønsker du at vide mere om stillingerne som økonomielev, kan du kontakte regnskabschef Sören Mason på tlf. 41 70 10 31 eller regnskabsmedarbejder Frida Bertelsen på tlf. 41 70 13 75.

Har du spørgsmål til elevforløbet generelt, er du velkommen til at kontakte elevkoordinator Ida Stevne Jørgensen på tlf. 41 70 13 54.

Passer profilen på dig, hører vi meget gerne fra dig. Send os din ansøgning, CV og uddannelsespapirer senest d. 7. april 2022 kl. 12. Du søger stillingen ved at klikke på 'ANSØG NU' nedenfor. Her skal du også angive, om du søger elevpladsen til offentlig administration eller økonomi, og du må meget gerne skrive i din ansøgning, hvornår du ville kunne tiltræde. Når du har sendt ansøgningen, vil du modtage en kvittering på, at vi har modtaget din ansøgning. Vi holder samtaler efter påske med forventet tiltrædelse den 1. september 2022.

Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning


Sted

Bygningsstyrelsen
Carsten Niebuhrs Gade 43
1577 København V

Praktisk

Ansøgningsfrist: 7. april 2022
Tiltrædelse: 1. september 2022

Information om elevforløbet

Elevadministrator Sofie Fogtdal
Tlf. 41701420



.

Om Bygningsstyrelsen

Om os Bygningsstyrelsen er en ejendomsvirksomhed og bygherre for staten og universiteterne. Vi har ansvar for at levere attraktive og veldrevne arbejdspladser, så vores kunder – universiteterne, politiet, domstolene og centraladministrationen – kan koncentrere sig om kerneopgaverne. Vi løfter vores opgave i en stærk bygherrefunktion gennem nybyggeri og moderniseringer, ved at udleje statens ejendomme og ved at videreformidle private lejemål til de statslige institutioner. Derudover leverer vi serviceydelser som reception, kantine og rengøring med videre til en del af de statslige institutioner.

I Bygningsstyrelsen har vi en aktivitetsbaseret kontorindretning. Det betyder, at vores kontormiljø er indrettet i forskellige zoner, der hver på deres vis understøtter de forskellige arbejdsopgaver, du løser i løbet af din arbejdsdag. På samme måde ser vi hjemmet som endnu en mulig arbejdszone, som kan benyttes til de opgaver, der bedst løses her. Vi har valgt den aktivitetsbaserede indretning og en positiv tilgang til delvis hjemmearbejde, fordi vi ønsker at styrke vores samarbejde og videndeling, skabe bedre mulighed for fordybelse samt understøtte et godt arbejdsmiljø med høj trivsel og fleksibilitet i hverdagen.

Mere fra Bygningsstyrelsen 

Kom tættere på virksomheden


Vi ser frem til at modtage din ansøgning!

() På lager
  Gem til senere

 ANNONCE

Elevportalen.dk / Future & Co

Store Kongensgade 81A
DK-1264 København K
CVR: 31584698

Få hjælp til jeres annoncering:

info@elevportalen.dk
Tlf.: 32 500 598

RSS FeedPersondatapolitikHandelsbetingelser

© 2025 IKKE AKTIVERET LICENS — Designed by DAN®