FREJA baner vejen! Vil du med på holdet?
Bliv speditørelev hos FREJA og få branchens bedste og dygtigste kolleger samt en hverdag med højt til loftet og masser af ansvar.
Søger du et elevforløb i en styrelse med mange vigtige opgaver, hvor du får et forløb, som tilpasses dine kompetencer og ønsker?
Er du nysgerrig, initiativrig og god til at samarbejde?
Så vil vi meget gerne have din ansøgning til vores 2 kontorelevstillinger med speciale i offentlig administration.
Du får en kontoruddannelse med mulighed for faglige udfordringer og personlig udvikling og kommer tæt på beslutninger og vurderinger til gavn for det danske samfund.
I Lægemiddelstyrelsen tilbyder vi en 2-årig uddannelse, der veksler mellem praktik i Lægemiddelstyrelsen og skoleperioder - som udgangspunkt på Niels Brock. Uddannelsen afsluttes med en fagprøve. Som led i uddannelsen vil der også være en tur til Bruxelles, hvor man får mulighed for at besøge EU’s hovedkvarter.
Vi er 4 sektioner/teams, som tilbyder vores elever en spændende uddannelse indenfor offentlig administration. Din oplæring vil primært foregå i 2 sektioner. Vi sammensætter forløbene endeligt ud fra vores nye elevers ønsker og kompetencer.
Lidt om opgaverne i de 4 sektioner/teams:
Sagsstyring: Her kommer du til at varetage mange forskellige typer af opgaver, fx indcheckning af sager, validering og lettere administrativ sagsbehandling af ansøgninger om markedsføringstilladelser til lægemidler samt supportopgaver for enheden og styrelsen.
Central Journal og Informationscenter: Her er opgaver med borgerservice i centrum. Vi tilbyder et forløb, hvor du får et godt overblik over mange forskellige områder. Du bliver blandt andet trænet i at søge viden og i at give servecemindede myndighedssvar både på skrift og telefonisk. Derudover tilbyder vi opgaver, hvor du får til opgave at opdatere og organisere vores viden.
Tilladelser: Her vil du indgå i et tværfagligt samarbejde og bistå med godkendelse af virksomheder, der håndterer lægemidler og euforiserende stoffer og evt. kontrolindsater på området for ulovlig forhandlig og privates indførsel. Du vil få opgaver med sagsoprettelse, validering og behandling af ansøgninger, udstedelse af certifikater samt vejledning af virksomheder. Du vil også blive trænet i administrative opgaver med mødeforberedelse og -afvikling, udarbejdelse af referater, rapportering og datahåndtering mv.
Laboratorium: Her vil du få mulighed for at arbejde med en bred vifte af administrative opgaver. Bl.a. opdatering og implementering af kvalitetsdokumenter i vores kvalitetssystem, oprette og opdatere udstyr i laboratoriets udstyrsmodul, vedligeholdelse af servicekontrakter og anlægsark. Laboratoriet behandler desuden mange reklamationer og sager om mærkning af lægemidler, som du vil få mulighed for at deltage i.
De opgaver, vi tilbyder, udvikler vores elevers kompetencer inden for offentlig administration. Mere specifikt inden for følgende områder:
Uddannelse: Du har bestået eller forventer at bestå det obligatoriske EUX (EUS) forløb eller HG/HGS med adgang til kontoruddannelser med speciale i offentlig administration.
Erfaringer: Vi forventer, at du formulerer dig let forståeligt på dansk med din modtager for øje og har gode engelskkundskaber. Hvis du har nogle specifikke erfaringer med de områder, der er beskevet ovenfor eller med lægemiddelområdet generelt, hører vi meget gerne om det.
Personlige kvalifikationer: Du er i stand til at holde fokus og løse en opgave sammen med mange forskellige mennesker. Du tager ansvar for dit elevforløb og initativ til læring og udvikling. Du er struktureret i dit arbejde - også i de rutineprægede opgaver. Du er hjælpsom, men er også selv opsøgende ved behov for hjælp. Du er en teamplayer, der er parat til at løfte i flok i en travl hverdag.
I Sagsstyring modtager vi ansøgninger om godkendelse af lægemidler. Vi validerer sagerne og sikrer at der er flow i sagsbehandlingen, Vi samarbejder med flere forskellige faggrupper og på tværs af afdelinger.
I Central Journal og Informationscenter besvarer vi henvendelser til Lægemiddelstyrelsen og Sundhedsstyrelsen på mail og telefon. Vi sætter en ære i god service og I at kunne svare på så meget som muligt, så vi har et godt kendskab til organisationen. Derudover har teamet ansvar for brugen af Lægemiddelstyrelsens ESDHsystem.
I Tilladelser udsteder vi tilladelser til fremstillere, engrosforhandlere og detailforhandlere af lægemidler samt virksomheder, der håndterer euforiserende stoffer og cannabis. Vi udsteder import- og/eller eksportcertifikater for narko og lægemidler. Teamet indgår i styrelsens kontrolenhed og udfører kontrolopgaver med euforiserende stoffer, doping, ulovlige lægemiddelaktivteter og privates indførsel af lægemidler.
I Laboratoriet udfører vi kontroller af godkendte lægemidler fra det danske marked. Som en del af vores arbejde med at fremme patientsikkerheden analyserer vi mulige risici ved lægemidler, så vi som myndighed kan gribe ind, hvis der er behov for det. Det er både indholdet af lægemidlerne og pakningen af dem, vi analyserer i detaljer.
Læs mere om os og vores arbejde på Lægemiddelstyrelsen.dk.
Du bliver ansat efter fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer samt organisationsaftale for kontorfunktionær, laboranter og it-medarbejdere (HK Stat).
Lønnen er for tiden:
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til teamleder Thor Svendsen på 9359 6423. Du kan læse mere om os og vores opgaver på Forside - Lægemiddelstyrelsen (laegemiddelstyrelsen.dk)
Klik på "ansøg nu" og send os din ansøgning med CV, eksamensbevis, oplysninger om din skoleuddannelse og realkompetencevurdering/RKV (hvis du er over 25 år).
Vi regner med at holde ansættelsessamtaler i uge 25.
Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning
Sted
Lægemiddelstyrelsen
Axel Heides Gade 1
2300 København
Datoer
Ansøgningsfrist: 14. juni 2023
Tiltrædelse: 1. september 2023
Kontakt
Teamleder Thor Svendsen
(+45) 93 59 64 23
Find vej
Vi er ca. 650 medarbejdere, som samarbejder om at sikre, at alle i samfundet kan få effektiv og sikker medicin og medicinsk udstyr – både når vi for eksempel går på apoteket, bliver behandlet på sygehuset eller vores dyr har brug for behandling. Vi er en del af Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Medarbejdernes trivsel og Lægemiddelstyrelsens resultater hænger tæt sammen, og derfor er det vigtigt for os at have en arbejdsplads med meningsfuldt arbejde, høj faglighed og udviklingsmuligheder – i balance med gode rammer for sundhed og trivsel. Vi prioriterer derfor også en sund kantine, træningsfaciliteter, kontormotion, store, lyse lokaler på Islands Brygge i København, og mulighed for hjemmearbejde.
Følg os, eller send en mail