FREJA baner vejen! Vil du med på holdet?
Bliv speditørelev hos FREJA og få branchens bedste og dygtigste kolleger samt en hverdag med højt til loftet og masser af ansvar.
Som elev eller lærling bliver du en del af et dynamisk og internationalt miljø, hvor du kan tage en uddannelse inden for teknik, kontor eller handel. Du kan f.eks. blive vindmølleoperatør eller teknisk designer, du kan arbejde med økonomi eller shipping, eller hvad med en uddannelse inden for indkøb eller logistik? En af vores dygtige elever er Sandra Rieck. Sandra er kontorelev i Siemens, og vi har bedt hende fortælle lidt om sit job og om Siemens som arbejdsplads.
Det fedeste ved jobbet i Siemens er, at jeg får et stort ansvar og selvstændigt skal planlægge og prioritere mine arbejdsopgaver. Jeg arbejder på tværs at flere salgsgrupper, og jeg har derfor fået opbygget et stort netværk i hele divisionen. Jeg har også meget frihed og arbejder gerne hjemmefra 1 gang i ugen, hvilket er fantastisk, når jeg jo også har et aftenstudie at se til. Det gør også, at jeg gerne bliver lidt længere andre dage og knokler, når der er behov for det.
Derudover synes jeg, at det er fedt, at mine arbejdsopgaver varierer så meget. Jeg kommer f.eks. med på kundebesøg, konferencer, workshops, interne produktdage, messer og rejser. Jeg har bl.a. været i Paris, Nürnberg, München, Hamborg og Wien. Og så er jeg omringet at et fantastisk team af kollegaer, som alle ønsker at give mig den bedste elevtid og derfor involverer mig i rigtigt mange spændende opgaver.
Jeg vil gerne arbejde for en stor international koncern med mange muligheder. Det har Siemens. Vi har kontorer i hele verden, og det giver derfor rigtig gode karriere- og jobmuligheder på tværs af landegrænserne. Derudover synes jeg, at det er spændende at arbejde for en virksomhed, som er med til at udvikle og sikre vores miljø og klima på så mange forskellige måder. En virksomhed, der gør en mærkbar forskel.
Ingen af mine dage er ens, og det kan jeg rigtig godt lide. Normalt har jeg et til to møder om dagen vedr. forskellige projekter eller større opgaver, jeg har del i. Derudover har jeg en række back-office opgaver. f.eks. behandling af forecasts, efterkrediteringer, bearbejdning af rabataftaler til kunder, rapportering af omsætning i CRM system, opdatering af CRM system, behandling af prisforespørgsel og meget mere. En af mine rigtig spændende opgaver er også at udarbejde benchmark hver 3. måned. Så præsenterer jeg på vores store salgsmøder sælgerne for, hvad der rør sig i markedet og hos konkurrenterne. Det er et mundtligt indlæg på ca. 30 minutter for 20- 30 personer. Jeg er også med til at planlægge kundearrangementer, hvor jeg arbejder med marketingdelen med plakater, gimmicks, koordinering, invitationer osv.
Jeg vil gerne arbejde som Account Manager for Siemens i fremtiden. Måske Key Account Manager en dag. Og jeg er også allerede så småt i gang. Efter jeg havde været ansat et år, blev jeg en del af det første account manager team for unge medarbejdere, hvor jeg er kundeansvarlig for 20 mindre kunder.
Jeg er også blevet indstillet til én af Siemens egne interne udviklings- og læringsprogrammer - Young Professionals, som jeg forventer at blive en del af til efteråret.
Spring ud i det! Det er virkelig spændende og sjovt at få lov til at arbejde med så mange forskellige opgaver. Og Siemens er en rigtig spændende arbejdsplads med en masse dygtige kollegaer, som du kan lære virkelig meget af.
Ansat i Siemens siden september 2014. Læst (HHX) Højere Handelseksamen fra CPH-West i Ishøj. Innovationslinjen med fem A fag. Færdiggjort 2 semestre på HA Projektledelse og erhvervsøkonomi på CBS. Læst på aftenskole flere gange bl.a. engelsk grammatik og matematik. I gang med 1. år af HD 1 del. (Erhvervsøkonomisk Diplomuddannelse) på CBS. Overvejer at læse HD. 2 del i International Handel.
Læs om Mads, der startede som økonomielev hos Siemens og blev tilbudt fuldtidsjob efter endt elevforløb.
Følg ELEVPORTALEN.DK